06.10.2022.

TOP 5: Ideje za večeru za roditelje koji nemaju vremena (recepti)

Na redu su nam ukusni recepti za roditelje koji nemaju vremena, a trebaju ideje za večeru! Nutritionist za Lupilu donosi TOP 5 recepata koje će vaša obitelj obožavati.

pizza palenta

Nakon napornog radnog dana, većinu roditelja kod kuće još očekuje priprema večere. Ukoliko ste i vi jedni od njih, sigurno vam ponekad nedostaje ideja za kako pripremiti ukusan, nutritivno bogat, ali brz i praktičan obrok za cijelu obitelj. 

Ne brinite, priprema zdravog i ukusnog obroka ne mora nužno značiti da u kuhinji morate provesti nekoliko sati. Kako bi vas uvjerili u to, donosimo 5 brzih recepata za čiju pripremu nećete trebati dulje od pola sata, a sve sastojke možete pronaći u najbližoj Lidl trgovini!

1. Tortilja s tzatziki umakom i piletinom

tortilja tzatziki

Sastojci:

  • integralna tortilja
  • pileća prsa
  • maslinovo ulje
  • iceberg salata
  • rajčica.

Sastojci za umak:

  • grčki jogurt
  • krastavac, svježi
  • kopar
  • češnjak, svježi
  • sol, papar.

Za tzatziki umak naribajte svježi krastavac te ga ocijedite od viška tekućine. Pomiješajte grčki jogurt s naribanim krastavcem, svježim protisnutim češnjakom i koprom te dodajte malo soli i papra. Pileća prsa narežite na kockice, začinite po želji te ispecite na malo maslinovog ulja. 

Tortilju premažite s malo tzatziki umaka te na nju poslažite pečenu piletinu, salatu i rajčicu. Iako je za ovaj recept potrebno dvadesetak minuta, možete ga još više ubrzati ako iskoristite ostatke pečenog mesa od ručka ili koristite kupovni tzatziki umak koji možete nabaviti u Lidl trgovinama.

2. Salata od slanutka i tune

tuna slanutak

Sastojci:

  • slanutak, konzerva ili staklenka
  • tuna, konzerva
  • cherry rajčice
  • luk
  • paprika
  • masline
  • maslinovo ulje
  • limunov sok
  • suncokretove sjemenke.

Za pripremu ovog recepta neće vam trebati duže od deset minuta, a postupak ne može biti jednostavniji. 

Papriku i luk narežite na kockice, cherry rajčice prepolovite, a tunu i slanutak ocijedite te pomiješajte sve zajedno u zdjeli za salatu. 

Začinite s maslinovim uljem i limunovim sokom te posolite po potrebi. Na vrh dodajte masline i suncokretove sjemenke. 

3. Tjestenina s pestom od graška i bučinih sjemenki

pesto grašak

Sastojci:

  • grašak, smrznuti
  • bučine sjemenke
  • maslinovo ulje
  • limunov sok
  • menta, svježa
  • češnjak 
  • parmezan
  • integralna tjestenina
  • sol.

Za početak, zagrijte vodu za tjesteninu i lagano je posolite. Kada voda zavrije, dodajte u nju integralnu tjesteninu. U cjedilo stavite smrznuti grašak i uronite u vodu gdje se kuha tjestenina kako biste ga kratko blanširali. 

U spremnik od blendera dodajte blanširani grašak, bučine sjemenke, svježu mentu, malo limunovog soka, češnjak i parmezan. Miksajte sve zajedno te postupno tijekom miksanja dodajte maslinovo ulje. 

Tjesteninu skuhajte al dente, procijedite i pomiješajte s pestom od graška. Na vrh naribajte još malo parmezana te poslužite sa svojom najdražom salatom. 

A ako apsolutno nemate vremena, uvijek možete odabrati neki od gotovih pesto umaka iz Lidlovog bogatog asortimana.

4. Wok s tofuom i povrćem

wok tofu

Sastojci:

  • tofu
  • paprika
  • ljubičasti luk
  • mrkva
  • tikvica
  • rižini rezanci
  • sezam
  • maslinovo ulje.

Sastojci za marinadu:

  • soja sos
  • đumbir
  • češnjak
  • med
  • maslinovo ulje
  • sok od limete.

Za marinadu pomiješajte sve sastojke zajedno te prelijte preko narezanog tofua. 

Jedan dio marinade ostavite za pripremu samog woka. Marinadu možete pripremiti i dan ranije te tofu marinirati do sljedećeg dana kako biste skratili vrijeme pripreme večere. 

Dok se tofu marinira, narežite povrće na trakice ili koristite mješavinu povrća za wok. 

Zagrijte maslinovo ulje u tavi za wok te ispecite kratko tofu sa svake strane. Pečeni tofu izvadite iz tave te u istoj tavi nakratko pirjajte povrće tako da ostane hrskavo. 

Dodajte ostatak marinade te vratite tofu u tavu. Sve zajedno još po potrebi začinite i poslužite s kuhanim rižinim rezancima te prije konzumacije posipajte s malo sezama.

5. Pizza od palente

pizza palenta

Sastojci:

Čvrsto kuhanu palentu razvucite na pleh za pečenje na koji ste stavili papir za pečenje i pustite da se ohladi. 

Premažite ohlađenu palentu umakom od rajčice, naribajte sir, dodajte šampinjone i narezane masline, posipajte origanom i bosiljkom. Pecite u prethodno zagrijanoj pećnici oko 15 minuta na 200 °C. 

Prije rezanja pričekajte da se palenta malo ohladi. Osim predloženih sastojaka, na pizzu možete dodati i malo domaće kobasice iz Lidlovog asortimana Okusi zavičaja!

Članak napisala:

Barbara Kolarić

magistra nutricionizma i znanosti o hrani. Diplomirala je 2018. godine na Prehrambeno-tehnološkom fakultetu u Osijeku. Tijekom studija je aktivno sudjelovala na nekoliko međunarodnih znanstveno-stručnih skupova te joj je dodijeljena rektorova nagrada za seminarski rad iz predmeta Upravljanje sigurnošću i kvalitetom hrane po nazivom “Zviždači”. Radi u NutriKlinici – nutricionističkom centru za dijetoterapiju i sportsku prehranu magistra Nenada Bratkovića. Redovito pohađa edukacije, stručne skupove i kongrese te se trajno usavršava iz šireg područja nutricionizma, s naglaskom na dijetoterapiju koji joj je u užem području stručnog interesa. U slobodno vrijeme voli čitati, planinariti i putovati.

Ostali članci