28.09.2021.

Kako se zaista pripremiti za prinovu?

Sjećam se trenutka kada sam ugledala dvije crvene linije na testu za trudnoću; osim velike zbunjenosti, sreće i uzbuđenja, jedna od prvih misli bila mi je „Ok, jedva čekam pripremiti sve za svoju bebu!“. Naravno, čekala sam da prođe jedan period, odnosno prvo tromjesečje, ali potajno sam prelistavala dječje kataloge, tražila inspiraciju po Instagramu za uređenje sobice, pisala popis svih knjiga koje moram pročitati i svih pregleda koje moram obaviti. To je ono slatko iščekivanje, osobito kad je prva trudnoća u pitanju. Hodaš po oblacima, maštaš i vjeruješ da će sve biti poput kakvog filma. Još samo nedostaje da pripremiš torbu za rodilište i spremna si za novo poglavlje svog života.

I onda te realnost, koliko god bila slatka, mekana i mirišljava, lupi u glavu. I shvatiš da te sve tvoje „pripreme za bebu“ nisu nimalo pripremile na ono u čemu se sad nalaziš. Okej, lijepa “instagramična” sobica je tu, bebin ormar pun je stvari koje vjerojatno neće stići niti nositi, knjige o prvim danima s bebom su pročitane, no svejedno ne postoji taj priručnik koji bi te mogao pripremiti na majčinstvo, osobito na sve one promjene koje se događaju unutar tebe. 

No, zato su savjeti ponekad zlata vrijedni, a osobito ako dolaze od žena koje su kroz sve to već prošle (osim onog da spavaš kad beba spava). 

Znate ono kako kažu: “da mi je današnja pamet…”. Eh da, da mi je današnja pamet moje bi pripreme za majčinstvo izgledale potpuno drugačije. I zato vama, budućim majkama, dijelim par savjeta kako se zaista pripremiti za bebu.

  1. Umjesto zamišljanja i projektiranja dječje sobice iz snova (u kojoj na kraju dijete vjerojatno niti neće spavati ili ćete krevetić preseliti u bračnu sobu) napravite zajedno s partnerom popis i podijelite zaduženja. Ne želim vas zastrašivati, no roditeljstvo je teško, i vrlo često, zbog umora, dolazi do svađa i predbacivanja. Umjesto da diskutirate i trošite to malo energije koje vam preostaje na nebitne stvari, pokušajte podijeliti obaveze. Također, ovo je jedan od načina da se i nama majkama skine teret s leđa, kojeg vrlo često znamo nositi prvenstveno iz razloga jer mislimo da moramo sve same i bojimo se pokazati koliko smo ranjive. 
  2. Umjesto knjiga o odgoju (priznajem, neke nisu loše), pročitajte koji sve znakovi mogu upućivati na postporođajnu depresiju i kako se boriti s njom. Napišite popis svih osoba ili institucija koje bi vam mogle biti od pomoći u tom trenutku. Pripremite i svoje bližnje. 
  3. Educirajte se o dojenju. Većina nas misli da je to nešto što krene prirodno i bez muke, ipak, realnost je drugačija. Danas je na raspolaganju puno informacije koje vam mogu pomoći da dojenje prođe što uspješnije, od savjetnica za dojenje do Instagram profila koji se bave upravo tom tematikom.
  4. Napravite postpartalni plan. Možda zvuči čudno, ali postpartalni plan jednako je važan kao i plan poroda. Tih 40 dana babinja najosjetljiviji je period za novopečenu majku, vrijeme koje je prije svega bitno posvetiti oporavku i mentalnom zdravlju. Što sve može uključivati postpartalni plan? Organizaciju (i ograničavanje) posjeta, postavljanje granica s najbližima, organizaciju hrane, popis osoba koje će uskočiti i pružiti pomoć kad je potrebno, self-care…
  5. I za kraj napišite si negdje na komadić papira sljedeće: „Mama, radiš odličan posao!“ i stavite ga na vidljivo mjesto. Vjerujte mi, trebat će vam!

Članak napisala:

Martina Friganović

Supermama jednog uvijek nasmijanog dječaka koja već više od jednog desetljeća živi na talijanskoj adresi. Romantična i sarkastična, opsesija su joj blogovi i digitalni mediji. Najbolje ideje dolaze joj rano ujutro uz prvu neizostavnu šalicu kave dok svi još spavaju. Voli uživati u lijepim i jednostavnim stvarima poput tanjura dobre pašte, čaše crnog vina, Instagrama, dobre knjige i dobrog podcasta.

Ostali članci