Što kad u majčinstvu dođe do zasićenosti? - Lupilu Lidl

04.11.2019.

Što kad u majčinstvu dođe do zasićenosti?

Zasićenost je pojam s kojim se sve mame prije ili poslije susretnu, bez obzira jeste li mama koja radi ili ona koja je doma s djecom. Ili ona koja radi od doma.

Zasićenost je pojam s kojim se sve mame prije ili poslije susretnu, bez obzira jeste li mama koja radi ili ona koja je doma s djecom. Ili ona koja radi od doma.

Možda ste jedna od onih sretnica kojoj će bake i dede uskočiti kada je najteže, ili kojoj je zaista u braku sve 50:50, nešto što je u većini slučajeva nemoguće. Ne zbog toga što nam muževi ne žele pomagati (iako ih, nažalost, ima i takvih), nego zbog toga što su se današnja vremena promijenila.
Kad bolje razmislim niti jedan bračni par u mojoj okolini nema radno vrijeme od 8-16.00. Jedan od njih, ako ne i oboje, rade do kasno. Rade prekovremeno. Rade vikendom. Rade dva posla. Majka koja je odlučila ostati doma i brinuti se za djecu radi 24/7.

I tako malo po malo nagomilavaju se obaveze, umor, stres, problemi, kilogrami, prašina i neprospavane noći. Cijelo vrijeme misliš „dobro sam, proći će i to“, „samo da budu malo veći“ ili pak okrivljuješ samu sebe što nisi bolje organizirana i ne shvaćaš kako ništa ne stižeš.
Lete dani, svi tako jednolični, zapadaš u rutinu i gušiš se u njoj. I čekaš, ne znaš ni sama što. Malo se živciraš, umorna si, ali šutiš. Sve dok ne shvatiš da si zasićena. I onda pukneš. Najčešće kad si u pms-u.
Kako se riješiti stresa u majčinstvu kad već ne možemo spavati 8 sati u komadu ili pobjeći na usamljeni otok gdje nas nitko ne može pronaći? S vama ću podijeliti nekoliko načina koji meni osobno pomažu.

  1. Smanjite očekivanja. Od drugih i od samih sebe. Ako vam vaši bližnji nikada nisu ponudili pomoć, zaista je bez veze da to od njih još uvijek očekujete. To se neće dogoditi. Prihvatite tu činjenicu i sačuvajte živce. Smanjite očekivanja od sebe. Čak ni superheroji nemaju sve moći ovog svijeta na raspolaganju. Tako nemamo ni mi. S druge strane, i superherojima je ponekad potreban odmor. Umjesto da razmišljate o svemu onom što niste napravile u jednom danu, razmislite o onom što JESTE napravile.
  2. Kad osjetim da sam zasićena i na rubu i koliko god mi je teško natjerati se, ostavim sve i odem na trčanje. Možda niste tip koji voli vježbati, no svejedno u tom trenutku pokušajte napraviti nešto što vas stvarno opušta. Bilo to gledanje serije na Netflixu ili slušanje podcasta. Iako ja zaista preporučujem vježbanje – osjećat ćete se kao nova osoba, vjerujete mi. Pronađite svoj ispušni ventil.
  3. Sigurna sam da imate oko sebe par ljudi na koje se uvijek možete osloniti. Ne držite svoje probleme u sebi. Podijelite ih s njima, otiđite na gin-tonic s prijateljicom. Iskren razgovor uz puno smijeha uvijek pomaže. Ne sramite se zatražiti pomoć.

Članak napisala:

Martina Friganović

Supermama jednog uvijek nasmijanog dječaka koja već više od jednog desetljeća živi na talijanskoj adresi. Romantična i sarkastična, opsesija su joj blogovi i digitalni mediji. Najbolje ideje dolaze joj rano ujutro uz prvu neizostavnu šalicu kave dok svi još spavaju. Voli uživati u lijepim i jednostavnim stvarima poput tanjura dobre pašte, čaše crnog vina, Instagrama, dobre knjige i dobrog podcasta.

Ostali članci